Εργασία, χαρά και εθελοντισμός

volunteer

Στην Αμερική και την Ευρώπη, πολλές εταιρίες οι οποίες αναζητούν τρόπους για να ενδυναμώσουν την αφοσίωση του ανθρώπινου δυναμικού τους έχουν στρέψει την προσοχή τους στον εθελοντισμό.

Καλώντας όσους εργαζομένους θέλουν να συμμετέχουν, οργανώνουν εθελοντικά προγράμματα και δράσεις που υπηρετούν έναν κοινωνικό σκοπό. Παραδείγματος χάριν, σύνηθες είναι ομάδες εργαζομένων να καθαρίζουν πάρκα της πόλης τους στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης.

Η Samsung προχώρησε αυτή την πρακτική ένα βήμα παραπάνω, καθιερώνοντας 2 ημέρες το χρόνο ως “Days of Service”, δηλαδή “Ημέρες Προσφοράς”. Τις συγκεκριμένες ημέρες, όλα τα γραφεία της εταιρίας στην Αμερική κλείνουν και πάνω από 4.000 εργαζόμενοι προσφέρουν το 8ωρο τους σε μη κυβερνητικές οργανώσεις της επιλογής τους. Σύμφωνα με την εταιρία, ο νέος αυτός θεσμός έχει εμποτίσει σε μεγάλο βαθμό την κουλτούρα της Samsung. Πριν και μετά τις ημέρες προσφοράς, το κλίμα αλλάζει τελείως και οι περισσότεροι εργαζόμενοι μιλούν για το τι έκαναν ή τι θα κάνουν στο εθελοντικό τους πρόγραμμα. Μάλιστα, η εταιρία διεξήγαγε έρευνα η οποία απέδειξε ότι η συμμετοχή στο θεσμό αυτό βοηθάει το ανθρώπινο δυναμικό να αντιληφθεί καλύτερα την ταυτότητα της εταιρίας αλλά και την προσφορά της στο κοινωνικό σύνολο.

Πολλές μελέτες αποδεικνύουν πως η οργάνωση παρόμοιων, εταιρικών εθελοντικών προγραμμάτων έχει πολλαπλά οφέλη αναφορικά με την κινητοποίηση και την αφοσίωση των εργαζομένων.
Στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων, οι υπάλληλοι της εταιρίας έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν εκτός γραφείου αλλά και να προσπαθήσουν μαζί για ένα συλλογικό καλό σκοπό. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται το αίσθημα της ομαδικότητας αλλά και η παραγωγικότητα καθώς αισθανόμενοι οι εργαζόμενοι ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός συνόλου δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό ώστε να μην απογοητεύσουν την ομάδα.

Ακόμα, οι ίδιοι νιώθουν υπερήφανοι για την εταιρία τους καθώς αυτή ενδιαφέρεται να προσφέρει κοινωνικό έργο. Ειδικότερα για τους νεότερους, αυτό το στοιχείο έχει ιδιαίτερη σημασία. Έχει αποδειχθεί ότι η ικανοποίηση των ατόμων, ηλικίας 21-35 ετών, από το εργασιακό τους περιβάλλον διπλασιάζεται όταν πιστεύουν πως η επιχείρηση στην οποία ανήκουν δεσμεύεται σε έναν κοινωνικό σκοπό.

Τέλος, η εταιρία απολαμβάνει με τη σειρά της όλα τα οφέλη που προσφέρει ο εθελοντισμός σε κάθε άτομο ξεχωριστά: θετικά συναισθήματα, ανανέωση της καθημερινότητας, την πεποίθηση ότι καθένας μας έχει προσωπική ευθύνη και χρέος να βελτιώσει την κοινωνία στην οποία ανήκει, αλλά και τη βεβαιότητα πως ακόμα και η ελάχιστη προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή μετράει. Όλα τα παραπάνω μεταφέρονται εύκολα στην εργασιακή νοοτροπία του κάθε εργαζομένου αλλά και στη συλλογική εταιρική κουλτούρα και ρουτίνα.

Posted on May 23, 2016 in Νέα - Άρθρα

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to Top