
Η επιτακτική ανάγκη της διαχείρισης των αλλαγών στον εργασιακό χώρο
01/10/2024Εκπαιδεύοντας τους εργαζομένους να παραμένουν ήρεμοι υπό πίεση
Η επιτακτική ανάγκη της διαχείρισης των αλλαγών στον εργασιακό χώρο
Εκπαίδευση των εργαζομένων να παραμένουν ήρεμοι υπό πίεση
#AAPartners #ChangeManagement #Training #AdaptiveWorkplace

Η εκπαίδευση των εργαζομένων στην ανταπόκριση σε κρίσεις είναι μια ικανότητα απαραίτητη για την αποτελεσματική διαχείριση καταστάσεων πανικού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Με τη σωστή εκπαίδευση σε υπαλλήλους και προσωπικό, αυτό μπορεί να είναι «κερδοφόρο», καθώς τα άτομα υπό αυτήν την συνθήκη θα παραμένουν ήρεμοι και θα ενεργούν αποφασιστικά υπό πίεση. Η ικανότητα αυτή μπορεί να θεωρηθεί ζωτικής σημασίας, καθώς είναι καθοριστική για την επιτυχία της εταιρείας και την ασφάλεια των εργαζομένων.
Σύμφωνα με μελέτες, όσοι υπάλληλοι έχουν εκπαιδευτεί στη διαχείριση κρίσεων καταστάσεων είναι 60% πιο πιθανό να είναι ήρεμοι και να αντιδράσουν σωστά σε μια κρίση έκτακτης ανάγκης και να βοηθήσουν κάποιο άλλο άτομο που φαίνεται να δυσκολεύεται. Έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να αντιλαμβάνονται τον πανικό και να δράσουν ενάντια στον πανικό, καθώς οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι καθορισμένες και συγκεκριμένες. Ακόμα, ένα θετικό είναι ότι η εκπαίδευση λειτουργεί ως «άμυνα» που ενισχύει την επικοινωνία και την αλληλεγγύη μεταξύ συναδέλφων σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο, ανεξαρτήτως περιόδου κρίσης.
Ιδανικά, η εκπαίδευση διαχείρισης κρίσεων καταστάσεων θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική για κάθε εργαζόμενο σε όλους τους τομείς και ανεξαρτήτως θέσης ή αρμοδιοτήτων. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται το σχέδιο δράσης των εργαζομένων και οι αντιδράσεις με τα αποτελέσματά τους είναι προδιαγεγραμμένες και αναμενόμενες. Έτσι, οι συνάδελφοι θα λειτουργούν αρμονικά και μελετημένα για την επίλυση προβλημάτων. Ο συντονισμός και ο συγχρονισμός μιας ομάδας είναι ακραία απαραίτητοι, καθώς σε μεγάλες κρίσεις η ακρίβεια και η ταχύτητα μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Με βάση την έρευνα του Πανεπιστημίου Harvard Business, το 72% των εργαζομένων που συμμετείχαν σε παρεμφερή σεμινάρια δήλωσαν ότι νιώθουν και αισθάνονται μεγαλύτερη σιγουριά για τον εαυτό τους και δηλώνουν έτοιμοι να ανταπεξέλθουν σε κατάσταση κρίσης στο εργασιακό περιβάλλον τους. Μέσω τέτοιων σεμιναρίων και προσομοιώσεων, υπάλληλοι και άτομα ανεξαρτήτως θέσης μιας επιχείρησης μπορούν να βιώσουν ρεαλιστικά σενάρια τέτοιων περιστατικών κρίσης και να δοκιμάσουν τον εαυτό τους υπό τέτοιες συνθήκες. Έτσι, ο εντοπισμός αδύναμων και δυνατών σημείων και δυνατοτήτων για αλλαγές μπορεί να βελτιωθεί βραχυπρόθεσμα. Οργανισμοί που καταφέρνουν και πραγματοποιούν τέτοιες δράσεις και προσομοιώσεις είναι 40% πιο πιθανό να μειώσουν κρίσιμες καταστάσεις, καθώς το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην επίλυσή τους πριν καν φτάσουν σε ένα κρίσιμο επίπεδο.
Εξίσου σημαντική είναι η συνεχής αξιολόγηση της αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών στον εργασιακό χώρο. Μετά από κάθε άσκηση ή συμβάν κρίσης και πανικού, θα είναι σωστό να ακολουθήσει μια σειρά ερωτήσεων για την ανάλυση και την αξιολόγηση των επιδόσεων, ώστε να βελτιωθούν οι αδυναμίες ή ακόμα να αλλάξει ο τρόπος και το σχέδιο αντιμετώπισης αν τυχόν δεν προκύπτει σύμφωνα με τις απαραίτητες διαδικασίες. Στην Ελλάδα της εποχής Pro-Covid, έρευνες έδειξαν ότι το 28% των επαγγελματιών και επιχειρήσεων στον τομέα της υγείας δεν έχουν λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση και ενημέρωση για τη διαχείριση κρίσεων, κάτι που αποδεικνύει την αυξημένη ανάγκη και ζήτηση σε αυτόν τον τομέα εργασίας.
Εν κατακλείδι, η σωστή ενημέρωση και η εκπαίδευση στην αντιμετώπιση κρίσεων είναι θεμελιώδης για την καλύτερη ανάπτυξη και πορεία ενός οργανισμού, την ασφάλεια των εργαζομένων και την αποτελεσματική ανταπόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Μέσω σωστής προετοιμασίας και συνεχούς εκπαίδευσης, οι υπάλληλοι μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα σε κάθε κρίση που προκύπτει, με θετικά αποτελέσματα για την επιχείρηση και τους ανθρώπους της.