Ξενοδοχειακές μονάδες: επιλέγοντας δυναμικό από την τοπική κοινωνία

Δίνοντας αποτελεσματικό feedback
January 11, 2018
Όταν τα στελέχη γίνονται εκπαιδευτές
January 11, 2018

Αναφορικά με τη στελέχωση ξενοδοχειακών μονάδων διακοπών, υπάρχει συχνά το debate μεταξύ της επιλογής ατόμων από την τοπική κοινωνία και ατόμων εκτός αυτής.

Με ανθρώπινο δυναμικό από την τοπική κοινωνία και προκρίνοντας την εντοπιότητα, το ξενοδοχείο βοηθάει την κοινότητα που το φιλοξενεί και παράλληλα καλύπτει αρκετές από τις ανάγκες του. Εργοδοτώντας ντόπιους, μια μονάδα έχει ποικίλα οφέλη. Οι άνθρωποι της τοπικής κοινωνίας γνωρίζουν καλά το μέρος, τις συνήθειες και τις παραδόσεις του. Ξέρουν ανθρώπους -κλειδιά, όπως παραδείγματος χάριν ντόπιους παραγωγούς, που ενδέχεται να βοηθήσουν το ξενοδοχείο στην κάλυψη αναγκών, όπως η τροφοδοσία και η προσφορά δραστηριοτήτων για τους τουρίστες. Ακόμα, οι ντόπιοι δεν έχουν ανάγκη στέγασης μέσα στο ξενοδοχείο.

Η ανάγκη τόνωσης του πνεύματος της εντοπιότητας υπογραμμίστηκε πρόσφατα με την πρωτοβουλία “We do local”, ένα πρότυπο πιστοποίησης που ήδη ακολουθούν 17 μεγάλα ξενοδοχεία και δύο πλοία της ΑΝΕΚ. Μέσα στο σύμφωνο, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπεται το 70% των εργαζομένων να μένουν μέχρι 100 χλμ από την έδρα της επιχείρησης.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι σε κάποιους προορισμούς, ειδικά σε μακρινούς, ενδέχεται ο manager του ξενοδοχείου να μην μπορεί να βρει ντόπιους με το απαραίτητο επίπεδο σπουδών ή εμπειρίας για την κάλυψη επικεφαλής θέσεων. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να λυθεί με την πρόσληψη ατόμων εκτός της τοπικής κοινότητας, οι οποίοι θα μπορέσουν να καθοδηγήσουν τους υπόλοιπους εργαζόμενους και να τους προσφέρουν επιπλέον ξενοδοχειακή εκπαίδευση.

Έτσι η μίξη ανθρώπων εκτός και εντός της τοπικής κοινωνίας, με την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών που αυτή θα φέρει, μπορεί να είναι η καλύτερη λύση για μια τουριστική μονάδα, η οποία θα δίνει βάση στον τοπικό χαρακτήρα των διακοπών αλλά παράλληλα θα προσφέρει και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.