#EmployerBranding: Το κλειδί για την δημιουργία επιτυχημένης ομάδας εργαζομένων στα ξενοδοχεία. Ανακαλύψτε τους τρόπους για να το πετύχετε.
#AA+partners #HospitalityHR #Recruitment
Στον διαρκώς εξελισσόμενο κλάδο της φιλοξενίας, η προσέλκυση και η διατήρηση κορυφαίων ταλέντων αποτελεί συνεχή πρόκληση. Εδώ είναι που το employer branding και το recruitment marketing αναλαμβάνουν να σώσουν την κατάσταση. Με ένα ισχυρό employer brand και μια στρατηγική προσέγγιση recruitment marketing, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας μπορούν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον αγώνα των ταλέντων.
Το Employer Branding είναι μια κρίσιμη πτυχή του marketing προσλήψεων στον κλάδο της φιλοξενίας, καθώς δημιουργεί μια μοναδική εικόνα που αντικατοπτρίζει την κουλτούρα, τις αξίες και τις ευκαιρίες μιας εταιρείας. Αυτό έχει απήχηση στους δυνητικούς εργαζόμενους, προσελκύωντας τους να ενταχθούν στον οργανισμό. Ένα ισχυρό employer brand όχι μόνο προσελκύει ταλέντα αλλά επηρεάζει και τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών.
Ξεπερνά την προσφορά ανταγωνιστικών μισθών και παροχών- απαιτεί την κατανόηση των κινήτρων και των φιλοδοξιών του στοχευόμενου κοινού.
Ένα καλά καθορισμένο employer brand βοηθά στην προσέλκυση παθητικών υποψηφίων, οι οποίοι μπορεί να είναι ανοιχτοί σε νέες ευκαιρίες απασχόλησης. Επιπλέον, συμβάλλει στη παραμονή των εργαζομένων, καθώς οι εργαζόμενοι αισθάνονται συνδεδεμένοι με τις αξίες και την κουλτούρα της εταιρείας, γεγονός που οδηγεί σε μειωμένο κόστος από εργαζομένους που αφήνουν την θέση εργασίας και σε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον. Σύμφωνα με άρθρο του Gallup το ένα τρίτο των εργαζομένων παγκοσμίως συμφωνεί απόλυτα με τη δήλωση: “Η αποστολή ή ο σκοπός του οργανισμού μου με κάνει να αισθάνομαι ότι η δουλειά μου είναι σημαντική”. Με τη μεταβολή της αναλογίας σε οκτώ στους 10 εργαζόμενους, οι επιχειρηματικές μονάδες έχουν επιτύχει μείωση των απουσιών κατά 51%, μείωση των περιστατικών ασφάλειας κατά 64% και βελτίωση της ποιότητας κατά 29%.
Μια επιτυχημένη στρατηγική employer branding στον κλάδο της φιλοξενίας περιλαμβάνει τον καθορισμό της θέσης αξίας του εργοδότη (“employer value proposition”, EVP), τη δημιουργία μιας εντυπωσιακής έκθεσης, την αξιοποίηση των μαρτυριών των εργαζομένων, την επένδυση στη δέσμευση και την ανάπτυξη των εργαζομένων και την οικοδόμηση σχέσεων με εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αυτά τα στοιχεία συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ισχυρού employer brand που έχει απήχηση στους δυνητικούς υποψηφίους και διαφοροποιεί τον οργανισμό από τους ανταγωνιστές.
Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το LinkedIn, το Facebook και το Instagram, παρέχουν ευκαιρίες για την παρουσίαση της εταιρικής κουλτούρας, τη συνεργασία με δυνητικούς υποψηφίους και την ενίσχυση των ευκαιριών απασχόλησης. Έρευνα του Content stadium αποκάλυψε πως από τους 253 ειδικούς που συμμετείχαν στην έρευνα, το 96% χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, το 64% διαθέτει ειδικά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης για το employer branding και τις προσλήψεις. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στις επιχειρήσεις φιλοξενίας να παρουσιάσουν μια πιο προσωπική και αυθεντική πλευρά της επωνυμίας τους, να προσεγγίσουν συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες και ενδιαφέροντα και να προωθήσουν την υποστήριξη των εργαζομένων. Με την αξιοποίηση της ανάλυσης δεδομένων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας μπορούν να μεγιστοποιήσουν την απόδοση της επένδυσης και να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό.
Για να προβληθεί η εταιρική κουλτούρα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενδιαφέρον οπτικό περιεχόμενο, μαρτυρίες εργαζομένων, καθώς και η δέσμευση και διατήρηση των εργαζομένων. Δημιουργήστε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον, παρέχετε τακτική ανατροφοδότηση (feedback) και επενδύστε σε προγράμματα κατάρτισης και ανάπτυξης. Οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι γίνονται πρεσβευτές της μάρκας (brand ambassadors), διαδίδουν θετική φήμη από στόμα σε στόμα και προσελκύουν δυνητικούς υποψηφίους. Η επένδυση στο ταλέντο και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας συμβάλλει επίσης σε ένα θετικό brand εργοδότη.
Το recruitment marketing είναι ζωτικής σημασίας στον κλάδο της φιλοξενίας για την προσέλκυση εξειδικευμένων υποψηφίων. Περιλαμβάνει την προώθηση ευκαιριών απασχόλησης μέσω διαφόρων καναλιών, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι πίνακες εργασίας και τα προγράμματα παραπομπής εργαζομένων. Η κατανόηση του απευθυνόμενου κοινού, η χρήση στοχευμένης διαφήμισης και η βελτιστοποίηση των περιγραφών θέσεων εργασίας αποτελούν βασικές στρατηγικές. Η τακτική επανεξέταση και ενημέρωση των αγγελιών θέσεων εργασίας διασφαλίζει τη συνάφεια και την ελκυστικότητα στους δυνητικούς υποψηφίους.
Συνοπτικά, η δύναμη του employer branding και του recruitment marketing στον κλάδο της φιλοξενίας δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Επενδύοντας σε ένα ισχυρό employer brand και εφαρμόζοντας αποτελεσματικές στρατηγικές recruitment marketing, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας μπορούν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν κορυφαία στελέχη, να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον αγώνα των ταλέντων και τελικά να οδηγήσουν στην επιτυχία στον συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο.